2012-05-16
 21:22:53

Bäbisen

Indra är lite sjuk :(
När jag var på jobbet igår så fick jag ett sms utav mamma att Indra var väldigt lös i magen. Kom hem som vanligt, och mötes av 3 kräkpölar på golvet i köket. Hon skämdes för det, men sa bara till henne att det inte vara någon fara och att det inte gjorde något alls. Efter att jag torkat upp det så tog henne på 45min rundan som vi alltid tar, och det bara rann ur henne. Stackarn! Så blev ingen mat för henne på kvällen där eftersom att det kan stressa en redan stressad mage och tarm. Eller gav henne lite lite av min yoghurt (Glömt att köpa A-fil) MEN det spydde hon upp efter 5min typ.
01.20 inatt vaknade jag av att hon sprang runt i lägenheten och vara orolig. Fick upp henne i sängen igen efter en liten stund, men hon låg bara och flämtade. Så fick ta ut henne på gräsmattan, och igen, så bara rann det ur henne. Sen upp och somna om lika fort som jag hade vaknat. För att väckas utav alarmet på mobilen klockan 04.00><,
Ut med Indra när jag hade fått på mig arbetskläderna och ut med henne igen på morgonrundan.
Ingen förbättring med avföringen alls!
Trots det så åkte jag till jobbet, går ju tyvärr inte sjukanmäla sig pga "Vård av sjukt djur". Tyvärr! Hade skickat ett sms till min bror's ex om hon kunde tänkta sig ha Indra hos sig tills jag slutade jobba, men hon kunde inte. Och då kände jag att jag var tvungen att åka hem. Hade redan meddelat min förman att Indra var dålig och att jag skulle åka hem om ingen kunde ta henne.
11.35 åkte jag hem ifrån jobbet. Och mötas av....... VÄRLDENS doft><
Indra hade nog haft jätte panik för hon hade varit uppe i soffan och vänt, spytt i duschen och tror att hon varit uppe på väggen o vänt också för har rivmärken på väggen, och gjort nr 2 i köket. Så det vara till att ta ut henne och då var det nr 2 igen.. Och det rann... Sen fick jag ju torka upp i köket igen. Hade lagt ut tidningar på golvet där hon brukar spy, vilket alltid är i hörnen. Men där hade det ju givetvis inte hänt något. Skura golvet och öppna alla fönster för att vädra. Lät fönstret i köket och badrummet vara öppet, tände en Nag Chama (Rökelse) och tog INdra och åkte ut till mamma o pappa på landet.
Nu har Indra fått i sig A-fil och so far är det inget med magen. Hon har inte spytt elelr gjort nr 2 så det verkar gå åt rätt håll. Hoppas att hon bara fått i sig något olämpligt.  Tror jag ska låta henne vara kvar här hos mamma och pappa under natten, just in case. Dom har det lite lättare eftersom att dom har en stor trädgård och inte bor på 3e våningen OM det skulle vara så att hon får en sån panik som inatt.


|| mannen som kan prata om hundar ||

Nä, vad tråkigt :/ Hoppas att det blir ordning på magen!



Kan hon ha fått i sig något när ni varit ute och gått?



Sv: Det hela slutade med att allt lugnade ner sig, men det var rejält spänt ett tag.



Jag kan dock inte låta bli att tycka att det hela var lite roligt! :P



PUBLICERAT: 2012-05-17, 10:13:36 | URL: http://www.henrikolsson.eu
|| mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Ja, nu är det bara att hoppas på att familjen får vara i fred i fortsättningen - nu är dem förhoppningsvis bara ute efter mig! :P



PUBLICERAT: 2012-05-17, 18:17:37 | URL: http://www.henrikolsson.eu
Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Så där kan Cassandra bli ibland och speciellt om hon precis löpt.



Knepigt, men verkar vara vanligt att de blir sådär två tre gånger per år de söta rottisarna.



Ris och kok av fisk är bra.

Kramar





PUBLICERAT: 2012-05-29, 03:08:15 | URL: http://wiilow.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: