2012-03-03
 22:25:08

Dags turen till Göteborg

Klockan ringde 06.30 imorse. Wie! NOT!
Men det var frivilligt. Hade planer och bokningar för en dag i Göteborg ^^,
Frida kom till mig typ vid halv 8 för bussen skulle gå 8.
Packad och klar beger vi oss emot hållplatssen.
Parkerar bilen- Check
Betala p-biljett- Check
Går till hållplatsen- Check
Upptäcker att hållplatsen för bussen är flyttad!
FUCK! Panik. Skulle vi hinna?
Jodå, slängde oss in i bilen och kör med plattan i mattan (Kind of)
Och hinner med några få minuter till den nya hållplasten (Efter att ha ringde till Swebus kundtjänst).
Skönt att åka direkt buss faktiskt. Inga stopp så som tågen gör. Från Halmstad-Falkenberg-Varberg-Kungsbacka-Mölndal-Göteborg. Sen är buss SÅÅ mycket billigare än tåg. Vi betalade 89:-/Person enkelresa. Tåget hade kostat oss 183:-/Person för en enkelresa.
"Tänk på miljön- Åk kollektivt- Ta tåget"
Jo tjena!
Med dom priserna så tar man nästan hellre bilen.
Anlände till Göteborg 09.45 och vi båda hade skippat frukosten för några extra minuter till sängs. Så vi satte oss på Espresso House på Centralen. Deras Scones är så himla goda! MUMMA!
När det kommit ner i magen så tog vi oss vidare till

Shock
Mjau^^, Himmelriket där inne. Ville shoppa en massa. Fick äntligen provat en underbust-korsett! Fick hjälp av tjejen i kassan eftersom jag aldrig provat en innan. Fick en storlek 20 först, men den va lite liten så gick upp en storlek till 22. (Reminder for myself). Det var väldigt skönt att ha korsett på sig, när man väl hade rätt storlek, stabilt och skönt för ryggen. Fick ha den på mig i säkert 10 min och när tjejen var klar i kassan (Kom in väldigt mycket folk under tiden jag hade på mig korsetten) fick hon hjälpa mig av med den igen. Kan säga att det är ganska så svårt att snöra en korsett innan man är van vid det. Man skulle nästan behöva 8.a armar ^^, Eller en assisten. När jag hade fått av mig den så kändes det jätte konstigt, gjorde nästan lite, lite ont när den kommit av. Skumt. Kanske är så, I don't know. Hittade även ett par Iron Fist skor som det var 70% rabatt på= OMG! (Favvo märket för högklackat) Men kunde inte riktigt bestämma mig om jag ville ha dom eller inte, och eftersom jag inte kan bestämma mig så har jag kommit överens med mig själv att jag inte ska ha grejen jag velar över. Men sa iaf till Frida att OM skorna är kvar efter alla våra ärenden, så köper jag dom. Vi kom inte tillbaka till Shock igen, så inga skor. Hittade också såna knähöga Converse-skor. Lite dyra bara, men nu vet jag vart dom finns.
Efter Shock gick vi till
-
Barbarella
Frida har aldrig varit där så. Hade pratar lite med Peter och han möte upp oss inne på Barbarella. Tog lite tid och få hjälp där inne, Frida skulle fråga ang ett smycke, så vi gick vidare för att ta en fika. Så vi gick till
-
Frank's
Dom har SÅ god Fuccasia där. Så det fick ju bli en sådan för mig + en kaffe. Inget speciellt gott kaffe faktiskt, skulle tagit en Chai-Latte som jag tänkt först. Efter måltiden som vi behövde ha i oss innan den största anledningen till dagen i Göteborg så gick vi till
-
Panduro
Ojojojoj va jag shoppade loss där inne!
Började plocka på mig en del grejer när jag insåg att jag kanske skulle ha en "mall" till mitt skapande. Så vi pausade Panduro och tog en snabb vända in till Nordstan så jag kunde slänga mina ögon på "mallen". Och vem dök upp? ISA! Gud va jag saknar den flickan. Blir alltid så glad när jag träffar henne. Hade iofs redan pratat om att ses nu när jag var uppe men ändå ^^,
Sen blev det Panduro igen. Korgen i högsta hugg.
12 artiklar blev det. Prislappen landade över 500:-! Men nu ska jag ha nästintill allt jag behöver till mitt skapande.
Bla en stor rymlig verktygslåda i akryl.
Det som är på bilden är inte enbart det jag köpte idag. Utan det är vad jag samlat på mig under tidens gång.
Vi hade ju en tid att passa så när klockan närmade sig 13.00 så behövde Isa's mage få lite i sig i form av en Donken burger.  Sen satte vi oss på bussen till Masthugget för att hinna i bra tid till 14.30 då vårt "möte" va inbokat. Vad skulle vi göra?
-
Ed's Kroppskonst
Jag har inte varit i hans nya lokal (Var ett tag sedan jag skaffade något nytt) Väldigt fin och fräsch lokal. Hemtrevligt. Satt redan 7 pers i väntrummet, så vi kom in lite senare än bokningen men det gör inget. Ed är så himla trevlig, pratglad så man vet att det kan dra ut på tiden. Mellan tjugo i- tio i 3 kom vi in. Frida fick sin efterlängtade piercing i tungan. Jag hade bokat en tid för att fixa min ena tungpiercing som länge bråkat och haft sig en ärrbildning på undersidan som då och då gjort ont och det har känts som att den vuxit. Så den skulle bort. Så på med bedövning, fram med tången och skalpellen och sen börja operation "Bort med ärrvävnad". Trots att bedövningen verkade snabbt och lätt så fick jag lite tårvätska i ögonen vid något ögonblick i skärandet. MEN! MEN! Nu är den faktiskt borta. Tråkigt bara att jag fick i en tunnare stav igen, men det är för att försöka få bort ärrvävnaden som är på ovansidan.
Så när det har blivit bättre kommer jag gå tillbaka till 2.4 i andra hållet. Vilket jag hoppas blir om 2 veckor. Hoppas ännu mer att all ärrbildning försvunnit och att det inte kommer kännas lika mycket att gå tillbaka till 2.4.
Vi var hos Ed i ca 1½-2 Timmar. Man får lära sig en del och det är alltid lika intressant att komma in till honom för att han har så mycket kunskap som han delar med sig av. Isa punchade ut sin håll i öronen så att hon kan börja töja ut hållen igen ^^,
-
Göteborg's dagen fick sitt slut vid 17-tiden då vi satte oss på bussen tillbaka till Halmstad igen. Dagar som denna, känner jag att jag skulle vilja bo i Göteborg igen. Vädret var underbart, lagom varmt, solen sken och väldigt bra sällskap. På bussresan tillbaka hem så forsade ideerna om olika skapelser till mig. Så dessa ideer ligger i säkert förvar för att en energifull dag sättas i produktion.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: