2010-05-26
 21:41:27

LondonResan

Allt är skrivet från dag till dag.

19/5 Onsdag
Nu är jag hemma hos Sara. Resan hit gick bra. Fick ta mig hit helt själv^^, Köpa Oyster Cardet själv, och 3 tubbyten. I made it!
Flyget var lite turbulent, men det gick, fick inte så ont i öronen denna gången heller. Kanske för jag tog Tramadol+Panodil 1½ timme innan flyget skulle gå. Sara är iväg på arbetsintervju o Russell fixar något med sitt jobb, så jag tänkte passa på att vila lite. Ändå varit uppe sen 6.00 o fick inte många timmars sömn inatt heller.. Blev inte trött när jag väl skulle sova >< Varit trött hela dagen pga att jag va hos AMS o min nya handläggare kl 10.00

Nej nu blir det lugn innan stormen.
.
.
.
20/5 Torsdag
Idag har jag typ inte gjort något alls. Sara o Russell got in a fight igår kväll, så jag o Sara har campat i köket. Mysigt tyckte jag. Vaknade vid halv 2 tror jag klockan va, gjorde mig i ordning o försökte få tag på Sofie eller Alex. Sofie jobbade till 20.00 o Alex fick jag inte tag på alls. Sara har typ sovit hela dagen, eller hon HAR sovit hela dagen.Så imon är hon min. Pratat med mamma på FB chatten o funderat på att ta flyget hem om det fortsätter så här. Suttit ute i trädgården o läst klart min bok. SÅ spännande, men nu har jag inget mer att läsa här eftersom sista boken är hos Anna.
När Russell kom hem gjorde vi pizza med basilika, Ajvar, championer, getost o fetaost. På en redan, halvt iaf, färdig pizza som värms i ugnen. Nu ska jag lägga mig o sova för att förhoppningsviss få en bra dag imon.
Såg en räv springa förbi i trädgården typ 2m i från mig när jag satt ute o läste.
.
.
.
21/5 Fredag
Dagen började nästan precis som gårdagen så jag blev lite orolig att den skulle bli samma. Men så kom Alex o Marcus o jag hängde med dom, åkte hem till Sofie ett par timmar, sen vidare till hans där dom bodde, hemma hos "Jude" Ben. Träffade Andy o Ben igen. KUL!  Men det tog oss ett par timmar från Sofie dit, vi stannade till i Camden o gick in på InSpiral där dom drack en öl.
Skulle sovit i det squatet den natten, men runt 5 ringde jag Sara o som tur va var hon vaken. Kom fram typ 6- halv7, höll henne sällskap till 9 när hon åkte till Sofie.
.
.
.
22/5 Lördag
När Sara åkt så gick jag o la mig ett par timmar. Hon kom hem igen vid 12-13, vi satt o pratade, gjorde oss i ordning för festen, Moon Drop där hon skulle spela. Jag vilade några flera gånger under dagen/kvällen/natten, sen runt 4-5 på Söndag morgon begav vi oss mot festen.
Vet inte hur många ombyten Sara gjorde under kvällen men det var ett antal!
.
.
.
23/5 Söndag
Festen var bra, lite tråkigt för den var på ett gammalt kol ställe, så det var mindre lätt att andas där, Sara's o Gaudium's spelning gick så där bra, antingen tog bensinen slut i generatorn eller så var det för mycket damm i spelarna. Sara blev skitförbannad!
Jag stannade till efter hennes spelning, hade inte direkt "festkänsla" men klockan var runt 1 på dagen o när jag kom tillbaka till lägenheten tog jag mig en lång dusch, med scrub, tvättade håret o sånt. Skönt att bli ren igen! Gick o la mig några timmar, gick väl upp vid 5-6 igen, så jag kunde sova under natten. Somnade igen vid 23-23.30.
.
.
.
24/5 Måndag
Hade bestämt mig för att idag skulle jag göra min sightseeing o shoppa i Camden. Gick upp vid 10 tiden o åkte dit vid 12. Spenderade en del pengar på grejer jag ville ha! Skulle leta efter en make up pallet, så fick tips om att åka till Oxford Cirkus. Gick runt o frågade olika butiker, men det mesta som fanns var 15 st, o jag letade efter en med 88. Gick runt o kollade , tror  jag var i Soho, o gick i Piccadilly Cirkus.
Därifrån tog jag tuben tillbaka till Sara för att lämna av mina shopping saker. Va där helt själv o shoppade.
.
Sitter här nu o funderar på när jag ska bege mig mog Liverpool Street Station. Min buss går mot flygplatsen 04.20 o sista tuben går vid elva, halv tolv. Så kommer få sitta där ett par timmar om jag inte kan komma med en tidigare buss.
.
.
.
25/5
Ja! Nu sitter jag har på Stansted flygplats o klockan är 03.15 på morgonen, mitt plan går först vid 7 ><. Satt på Liverpool Street Station i typ 2½ timme innan rätt buss kom. Iaf fick jag åka med även om jag jage en bokad biljett vid 04.20. Thank God for that!
Sitter här , skriver, dricker varm chocklad med grädde o en brownie.
Fick typ springa ifrån Sara o Russell's lägenhet, för JÄVLAR vilket jävla humör Sara var på när hon kom hem.
Frågade hur hon mådde, som man brukar, "Du hörde väl va jag nyss sa?!"
Då hade hon precis sagt till Russ mamma "It's for me to know, and you to find out!" Riktigt spydigt. Hon stängde av Tvn vi tittade på o satte igång o spela musik. Hon sa inget mer sen.
Frågade om hon hade kul hos Sofie,
"-Nej! Jag spelade ett jävligt bra set sen!" /Sara
"-Jaså? Så du fick spela på festen igen?" /Jag
"-Du hörde väl för fan va jag nyss sa, är du helt dum i huvudet!"/Sara
Då gick jag ut ur rummet. Efter att hon o Russ bråkat, mest hon som skrek! Så gick jag in för att hämta min väska o det andra. Min jacka o tröja låg utslängt i hallen, väskan i rummet var vält. Sen började hon skälla ut mig.
"-Alltså Sazza, jag kan fan inte springa runt o barnpassa dig, när mitt liv håller på att falla sönder! Hur jävla dum i huvudet är du egentligen?"
När jag väl gick så hörde jag hur hon sa till Russ att jag hade gått runt o skrattat! Alltså jag lovar hon hade GALNA ögon, eller förstår ni hur jag menar? Skrev ett sms till henne o Russ o tackade för allt! Att jag fått stanna hos dom.
.
.
Anymay! Nu ska jag fördriva tiden till flyget går. Ska se om någon butik är öppen så jag kan köpa en bok eller något. Kan ju inte lyssna på musik för glömde en del till hörlurarna ><.
.
.
Allt som allt har väl inte denna London resan varit den bästa eller så lyckad. jag skulle ha lyssnat på den inre känslan som jag hade  någon vecka innan jag åkte. One experience rikare iaf. Men fan har jag bara otur när jag utomland? Förra redan till London o polis i squatet, denna resan med massa bråk, min Portugal resa som jag fick åka hem tidigare på ><. Jag har lite att berätta iaf. Jag saknar Indra!
Snabb stopp på fika i Göteborg om någon kan, sen åka hem till henne o mysa!
.
.
.
Stuff I bought in Camden!

*4 nya ögonskuggor från Barry M.
*1 par Tights från StarTessa
*1 kjol från Psylo
*1 par tight's med hål o spets inne från PunkFish
*1 par nya gröna aladdinbyxor o 1 tröja från Gecko
*3 lång tröjor. 1 från Camden Market o 2 från Camden Lock
*1 bältsmycke med Ford Mustang till pappa, o 1 Monster märke till mig.
*1 ring till mig o 1 till mamma.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bilderna är tagna från en mysig trädgård i Turnham Green. Precis så min trädgård ska se ut. Några bilder är ifrån Camden! Sista bilden är från Liverpool Street Station när jag satt o väntade på bussen.


Erika

Jag hade bitchslappat henne uppochner tills hon skrek efter mamma om hon hade skrikit sådär på mig!



Visst, ens liv går fan inte alltid som man själv vill men det ska väl knappast gå ut över vänner sådär??



PUBLICERAT: 2010-05-29, 01:59:43 | URL: http://tripteaser.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: