2010-05-05
 18:20:54

Indra är hemma igen!

Jag hade beställt tid för sterilisering av Indra i tisdags förra veckan (27/4), allt gick jättebra, och hon fick komma hem samma dag. Höll koll på stygnen o såret under dagarna, men allt eftersom tiden gick såg det mer o mer skumt ut. Igår, Tisdag (4/5), så kollade jag stygnet/såret igen efter att jag kommit hem från Titti (Nagelteknologen), och JÄKLAR! Det va svullet, man såg knappt stygnen, rött, och infekterat, små gult av varet, o typ "uppfläkt" eller va man ska säga. Ringde till Våxtorp's Djurklinik där vi varit o opererat henne 1 vecka tidigare.
-Vart bor ni? (Receptionisten)
- Eldsberga. (Jag)
- Okej, det tar ca 30 min att köra hit, kan ni komma nu?! (Receptionisten)
- Ja visst! (Jag)
.
Satte mig i bilen o körde ner. Det tog INTE 30 min ;) Min hund skulle in snabbt, okej!
Väl där fick jag komma in på ett rum direkt, där möte jag Sara, den bästa veterinären där enligt mig. Hon kollade stygnen/såret och sa direkt att det inte såg bra ut, och att dom skulle ta in Indra till kirurgen för o se va dom sa där.
Sara kom tillbaka efter 5-7min utan Indra (!).
Hon berättade att dom ville ha kvar Indra underdagen , för att ge henne antibiotika pga infektionen, sen dagen efter göra en ny operation, där dom skulle skära bort gammal hud och sen sy om det igen, och fortsätta på antibiotikan.
Skulle ringa idag (Onsdag) för att se hur läget va, om hon va pigg nog att komma hem.
Visst va hon det ;) Va tror dom liksom, det är ju Indra, världens mest energiska hund!
.
När jag kom till kliniken, så pratade jag med Sara och hon berättade att Indra hade fått en allergiskreaktion av ytterstygnen, för stygnen inne i kroppen som sys med stål såg jätte fint ut. Så dom hade sytt om yttertråden med stål. Så om 10-12 dagar så ska vi ta stygnen.
Sara sa också att om det ser konstigt ut nu, så ska vi komma direkt.
.
MEN det hoppas jag vi slipper!
Nu ska Indra vara helt frisk o fin så vi kan börja träna igen!







På tal om träning, så har jag köpt dom nya Reebok skorna (!)
Dom Reebok Easytone, som ska hjälpa till att tona rumpa,lår o vader. Ska vi se hur dom funkar.
Har dom svart/lila i skinn. Snygga som f*n!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: