2010-01-25
 00:29:41

Alice i Underlandet

Har precis suttit o titta på "Alice i Underlandet"
I en av scenerna, så sa hon något som jag kände igen mig själv i.
Denna filmen var min favoritfilm som liten flicka ^^,
(Kan ju förklara varför jag är som jag är)
"Onej! Nu hittar jag aldrig ut.
Jaja, när man har gått vilse, har jag fått lära mig att stanna där man är,
tills någon hittar en.
Men!?
Vem ska leta efter mig här?
Goda råd?
Om jag hade lytt mina egna goda råd, hade jag aldrig hamnat här.
Men, men, det är det som är felet med mig,
jag ger mig själv, jätte goda råd,
som jag nästan aldrig lyder.
Därför är det nästan alltid något som går snett.
Tänk efter, är ett mycket praktiskt råd,
men att vänta känns för tråkigt.
O jag rusar på, för det känns alltid lätt.
Jag lockades av spänningen, fast jag borde vetat bättre!
Jag vet ju att allt betalas sig igen, o igen.
Ska jag aldrig bli en sån, som lyder goda råd?

- Alice
Hade massa tända ljus, gjort chai, satt på mig mina sovkläder o myste ner mig själv i soffan.
Nu mår jag illa! Antagligen pga mina anti-depp-tabletter, men jag är iaf på väg att få mig själv att bli hel igen. Att må bra.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: