2010-12-11
 20:42:45

Hundägare...

Samma dag som du bestämmer dig för att skaffa hund, så skaffar du inte dig bara en vän för livet, utan också ett väldigt stort ansvar!
Andra dag nu som jag möter en kärring med en Amstaff, där det är hunden i sällskapet som är ledare. Vilket är helt fel! Kärringen flyger efter som en vante när han drar framåt. Vilket INTE ser bra ut, och det ÄR inte bra!
Jag "läser" hunden som att se sig själv som väldigt dominant. Och jag har även fått höra att hunden börjat mäta sig mot en mycket äldre tik. Vilket är HELT FEL! En hane ska ALLTID lägga sig för en tik, oavsett ålder!
.
Jag blir bara så trött på folk som skaffar sig en hund, en livslevande varelse, som behöver omsorg, vård och bra ledarskap m.m bara för att. Bla för att det är en bra "status"hund m.m.... Det är så att det kokar i mig..
Behandla dom med respekt precis som du själv vill bli behandlad!


Junitjej

Jag håller med dig!! Man ska ta ansvar för sin hund och visa vem som bestämmer. Klarar man inte av en hund som amstaff, så är det bättre att välja en annan ras eller ingen hund alls.



PUBLICERAT: 2011-01-06, 10:10:08 | URL: http://junitjejen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: