2007-12-05
 22:42:20

Let me go!

Kom in här. *Poff* så var de ja tänkte skriva borta, ifrån mina tankar alltså. Kanske kommer på de lite senare

Har blivit utmanad utav Isa att skriva 5(?) positiva grejer i mitt liv just nu(?)Orkar inte just nu. Mina tankar är ute & flyger någon helt annanstans, ersatt tankarna med en huvudvärk som inte vill försvinna. Så sorry alla som vill veta de positiva i mitt liv just nu (som verkligen är jätte mycke, NOT), jag får skriva de positiva senare.

Imon ska jag, försöka, ringa vårdcentralen, måste kolla upp mitt blodvärde, vitaminbrist, å allt sånt dära, mår riktigt illa idag.
Ska försöka ringa till min tatuerare Bily med.. Ska jue göra en tatuering för att fira att jag klarade uppkörningen första gången, en Fenix, i färgen röd eller brun. Inte riktigt bestämt mig på den punkten. Hoppas oxå att han inte ställer in så som han gjort tidigare..,

image94



Hittat en riktigt intressant utbildning jag skulle vilja läsa. Iofs på distans, men ändå, alltid skoj med nya kunskaper

Hundsjukvårdskursen

Syfte/mål

Hundsjukvårdskursen är en unik kurs skriven av veterinärer. Den har funnits i Sverige sedan 1970-talet. Hundsjukvårdskursen är en brevdistanskurs som riktar sig till alla med specialintresse för hund.

Många avsnitt vänder sig till dem som arbetar professionellt med hundsjukvård och som vill få en djupare och bredare kunskap om de ämnen och arbetsuppgifter som en djursjukvårdare dagligen träffar på.

Kursen skapar även en möjlighet för hundpsykologer, hundmassörer och intresserade hundägare att få djupare kunskap i hundsjukvård.

Kursinnehåll
Kursen innehåller ämnen som anatomi - hundkroppens uppbyggnad, fysiologi - hundkroppens normala funktion, bakteriologi, farmakologi och mycket mer. Den beskriver även det normala arbetet på en djurklinik med allt från kontakten med djurägarna till olika undersökningsmetoder och operationer.

Självklart ges utbildning i många av de sjukdomar som hundar kan drabbas av och hur de ska behandlas.

Hur kursen är uppbyggd
Kursen sker helt och hållet på distans. Den består av 24 brev som skickas ut en gång per månad.
Varje brev innehåller mellan 80-100 sidor som behandlar olika ämnen. Breven avslutas med arbetsblad med frågor på innehållet. Svaren på arbetsbladen kommer med nästkommande brev. På så vis
kontrollerar studenten att hon/han förstått innehållet. Det tar alltså ungefär 2 år att bli klar och sammanlagt erhålls 2000 sidor vilket fyller 5 pärmar. Kursen avslutas med en frivillig tentamen. Därefter kan kursen användas som uppslagsverk under många år framöver.

Priser
Den totala kostnaden för kursen där allt kursmaterial ingår, är 8200 kronor (2007). Vid en eventuell tentamen tillkommer en extra avgift. För utlandsstudenter tillkommer extra portokostnad.

Generösa grupprabatter ges.


Natalie

Jag kan skriva två saker åt dig :) Du har precis lyckats ta ditt körkort, och så är du vacker! Så, bara tre till.



PUBLICERAT: 2007-12-06, 11:14:54 | URL: http://trollisch.blogg.se
sazza

naaw sötnos^^



PUBLICERAT: 2007-12-06, 19:54:01 | URL: http://sazziz.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: