2007-04-22
 19:48:13

Delfinarium Resa & Födelsedagsbarn

image27  Delphi


Torsdagen den 19/4-07 så tog jag tåget upp till Jönköping för att möta upp Jonatan, för att sedan ta bussen vidare till Norrköping där dessa vackra djur befinner sig...  Vi är på väg  till Kolmården för att ha Närkontakt Delfin. Framme i Norrköping och Kolmården, checkar vi in på de mysiga Vildmarkshotellet. Väl uppe på rummet, dumpar vi av våra grejer och kollar runt lite^^

(Säkerheten e viktig)

Tre-rättersmiddag står på tur och jag o Jonis går ner till restaurangen. Den maten vi fick blev jonis inte mätt på så han fick ät min me^^, 2 timmar senare och  mättare än när vi kom, gick vi upp till rummet igen för å chilla och ladda inför morgondagen.
 

Fredag äntligen! Upp klockan 8 för att göra sig klar inför den stora dagen. Väl nere i lobbyn träffades alla klockan 10 för att få mer information om hur dagen skulle se ut. Mellan 3-4 timmars föreläsning, lättare middag och sedan Närkontakt delfin^^ 

När föreläsningen var klar, hade jag fått lära mig lite mer om delfiner. Visste ni att dom t.ex ALDRIG sover. Dom vilar bara en hjärnhalva i taget. Nu var de dax för middagen, min mage kurrade efter mat^^


 (couscous med bönor & sallat)

 NU! Efter 1 timme's fotande på sötisarna, så var de dax att sätta på sig våtdräkten^^ Jag var den som va minst och hade lättast att få den på mig. Dom andra tog de ganska lång tid för innan dom kom i den^^ hahaha.
Sen när alla kommit i sina våtdräkter, så begav vi oss ut i lagunen. Vi fick sitta och vänta på delfinskötarna en liten, liten stund. Ut kommer de va ja tror var en tjej och en kille, men d vissade sig vara två killar ><. Så fel man kan ha. Väldigt trevliga var dom iaf.
 Dom berättade lite om vad vi skulle tänka på när vi befann oss med soetnowsarna. Sen blev vi uppdelade i två grupper, med 4 i var grupp.

Min grupp fick börja med att sitta i vattnet emot en kant, och klappa delfinerna, känna på tänder, fenor, trycket ifrån blåshållet och ge fisk^^
Nephele och Vicki fick vi träffa på^^ mysgows.

Sen var de dax för våran puss-fotografering med dom små. Snälla som skötarna va så berättade dom hur djupt vi hade under oss ><  6 meter, kul för mig med höjdskräck, hade ja ramlat i hade jag iaf blivit räddad av söta William (skötaren). Man fick lägga sig så man hade armbågarna mot kanten, raka händer på varandra, så skulle delfinen lägga nosen på, sen var d dax för pussarna^^

De var Vicki som fick vara fotomodell med oss.


image31 ( Jag och Vicki)


Efter pussarna, så skulle vi på med cyklop å snorkel för att komma under vattnet och se delfinerna helt i deras rätta element, oturligtvis för mig så kan ja inte var under vatten, men fick följa med ut i vattnet iaf och sitta på en klippa. Fick se när dom hoppade, höra när dom pratade under vattnet (inte jag då), helt enkelt hur dom rörde sig under vattnet. Satt på klippan och kunde inte sluta le.

Sen var de dax att säga farväl till sötnosarna ><. Men kommer nog åka tillbaka någon gång, de är jag helsäker på att jag kommer.




Jonatan och jag försökte komma runt lite mer i parken. men vi hittade inte eftersom dom byggde om och hade sig, så begav oss ner till hotellet för att hämta våra väskor och sedan hinna med bussen till Jönköping. Vi hann med alla bussar, tillochmed kom vi med dom tidigare bussarna hem till Jonatan. Väl hemma hos honom så fick jag träffat hans mor,syster, bror och vovven Cicci^^ hur goa människor som helst. Sen gick vi för och få lite mat i våra magar, vilket blev pizza, hemma hos Jonis igen så kollade vi på Den lilla sjöljungfrun och Titan något ><, Jonatan somnade, hihihi. Men han vaknade och vi båda somnade i sängarna sen.




Lördag och resan till Göteborg väntar.
Väl i Göteborg så träffade jag Erika, Martina(Ankan), Isa och Martina(Mini). Vi alla tog en fika innan de var dax för mig att gå till Ed för att pierca mig i tragus och i smiley. Tragusen va den som kändes mest, smiley kände man knappt. Hehe... Sen efter allt så begav vi oss hem till Martina (Ankan) för hon fyllde 19år. GRATTIS! 


image32
(Jag och Mini, här syns mina 2 nya piercingar lite svagt)



image33
   (Här ser man hur Martina försöker klura ut vad jag, Mini, Hebbe och Däcket har gett henne i present)

Hon fick pengar av oss så att hon kan åka till Ed och göra en piercing som hon vill ha i överläppen^^
Jag lekte fotograf hela kvällen, hahhaa. Efter förfesten så ville folket dra sig intill klubben Ferdinand, och efter många MÅNGA om och men så följde jag med, vilket jag småångrar >< för jag hade väldigt tråkigt, vilket jag alltid har på krogen, men gick ut för Martina fyllde år.

Grattis igen gos och hoppas att du hade en kul dag^^♥



(Sötnos Martina, dagens outfit) 
(Sötgos Erika)     
(Pussgows Mini)      
 (Mysgos Isa)






                                  Utan er, vart skulle  jag vara då?


 


Martina

Aw sött... så otrolig gullig bild på dig och flipper =) Tack för att du kom va kul att träffa dig! Vi får ses snart igen!! Pussilago!



PUBLICERAT: 2007-04-24, 11:25:25 | URL: http://martinag.blogg.se
Mike

Fan va mysigt det va i delfin pölen!! Nästa gång så är jag med!!

Kram på dig min alv =D



PUBLICERAT: 2007-04-25, 05:34:10 | URL: http://pzykozzz.blogspot.com
Isse

Naaaw.


Isse

Hört låten: Talamasca - Supernatural ?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: