2012-10-10
 22:13:59

Rädd

Jag börjar bli riktigt mörkrädd över vart världen är påväg. 
2 stycken oskyldiga Cane Corso (valpar?) faller offer för polisens våld.
En 6-årig pojke blir attackerad av en Rottweiler i Brunnsparken, GBG. 
Kanske, antagligen, mycket mycket mer skit som händer runt om som inte uppmärksammas så här, men fan, jag blir rädd!  
Människor! Medmänniskor! Hur mycket ska vi utsätta varandra för? 
Och hur mycket ska vi utsätta djuren för? 
Det är inte rätt! 
Vart är kärleken och ljuset i världen? 

Jag tände 2 ljus till pojkarna Rambo & Rosso. Jag var även runt polishuset här i stan, fanns inte ett enda ljus. Jag hade 2 gravljus med för att placera men va fan..... Ombyggnad överallt. Tände hemma iaf. 
 
(Denna bild la jag upp på sidan "Minnesstund för de två ihjälskjutna Can Corso valparna" på Facebook")
 
Ang Rottweilerna som attackerade pojken i Brunnsparken.. Jätte hemsk historia, men Jag skulle vilja veta vad pojken, OM pojken, ens hade gjort något innan han blev attackerad.
Eller om rottweilern bara var labil. 
Nu är det inte bara en särskild ras, utan det är individer som är labila, där det är mentaliteten  som det är fel på. 
Men visst är det oftast så att dessa "tickande bomber" visar ganska tydligt att de inte är att lita på.
Tycker det är så otroligt sorgligt när sånt här händer. 
Dels för dom inblandade.
Men också, (Nu kommer detta säkert låta jätte elak och dumt) personer som har en hund, av denna ras, eller annan ras av "kamp"hund, som har en bra hund, en hund som har/är bra i psyke/t, kommer få mer "snea" blickar.
Huvudsaken är att JAG kan förstå min bästa vän. Att jag KAN läsa både hund och eventuella situation. Har en person som jag ser upp till inom hund. Hon är så grymt med hund. 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: