2012-03-22
 17:22:06

Veterinären

Indra har alltid druckit och kissade mycket, men när hon verkade deppig en måndagmorgon ville jag helst inte lämna henne hemma själv. Så jag ringde veterinären och fick tid på fredagen. Fick komma dit med urinprov och väl där tog dom ett blodprov också. Fick svar ganska snabbt. Ett njurprov är delat i 2 delar och den del som man är mest orolig över visade ingen förhöjning, men andra del visade en minimal förhöjning vilket kunde indikera infektion i njurvägarna, så Indra fick åka hem med en antibiotikar kur på 8 dagar. Inga små piller de där alltså. Tur att hon inte är kräsen ^^,
Återbesök i Tisdags, för en återkoll om antibiotikan gjort någon skillnad. Men värdet var det samma :( Så dom ville göra fler tester på henne, bla ultraljuda njurarna. Först frågade veterinären om jag ville lämna kvar Indra där så att dom kunde börja testen direkt på morgonen eller om jag ville komma med henne själv. Jag var ju inte direkt beredd på det så jag åkte hem med henne och tillbaka i Onsdag's igen. Hon fick vara inne hela dagen. Och när jag hämtade henne så var hon SÅ glad^^, Fick ringa veterinären idag, Torsdag, för att få höra resultaten.
Domen då:
Njurarna såg bra ut, bra storlek, precis som dom skulle.
MEN dom hade, va sa hon nu, en linje i båda njurarna, som inte direkt var farligt, men dom kunde inte säga vad det berodde på att dom var där. Och det fanns ingen direkt behandling som dom kunde sätta i nu.
Så hon ville att jag skulle prova att salta hennes mat i en vecka, för det kan vara så att när en hund dricker mycket kan det bero på att dom inte tar till sig tillräckligt med salter som finns i maten osv, så därför känner dom en konstant törst. Så nu är det saltning av maten tills på Onsdag. Då ska jag ringa tillbaka till veterinären och säga om hon dricker lika mycket eller inte.
Är mängden vatten den samma, så vill hon ta en biopsi av linjerna i njurarna för att skicka på analys.
Detta är väldigt långt fram, men hon ville att jag skulle veta att det fanns en plan för om det inte blir bättre efter detta med saltningen.
Jag vill ha henne bra! Jag hoppas att det inte är något allvarligt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: