2011-05-13
 14:05:11

Hus-köps-tankar

Jaha, är det ett tecken på att man börjar ilja slå sig till ro? Starta familj o framtid?
Jag har börjat kolla efter hus, både här o där^^,
Skulle vilja ha ett normal stort hus, ett ganska enkelt, som man ändå kan bygga om precis som man själv vill ha det. Gärna lite "gårdskänsla" över det. Ett stort garage, gärna fristående. Ett MÅSTE är ju att det ska vara NÄRA till naturen.
.
.
Inredningen kommer att vara i denna stilen. Mesta dels iaf. Kan säga att det köps en o annan inredningstidning just nu.
Sen vet man ju inte om mannen i sällskapet (Om det blir någon) vill ha annat. Kompromissa heter det väl :P
.
Romantiskt, ljust/vitt
.
Nu är jag snart klar med min utbildning, Make up artist, Sista helgen är den 21-22Maj. Denna helgen (14-15Maj) ska vi ha Look-a-like o FANTASY, O på Söndag ska vi ha Trend, Trend o Trend. Detta är helgen som ajg längtat efter hela tiden^^, Anna ska sitta model på Lördag (14.e) Hon ska bli sminkad som Carina Berg som Look-a-like o sen blir det älva på fantasy ;)
.
Det började bra, men allt eftersom tiden har gått så har det blivit tyngre o tyngre, jobba heltid och sen skolan upptill varannan helg, har liksom inte haft någon tid att vila upp mig.
Men ni som känner mig vet ju att jag alltid vill ha något o göra, full fart hela tiden, men nu sa kroppen ifrån, blivit lite utbränd, så varit sjukskriven i 2 veckor nu, back to work on Monday.
.
Men ja håller ögonen öppna på något mer. Något inom design/inredning m.m. Skulle vilja göra om gamla sunkiga möbler till nya fina möbler. Ge dom "nytt" liv liksom sen kanske ha chans att sälja (därför ja vill ha lite mer utrymme på huset)^^,
Eller så försker man lära sig själv bara. Kanske bäst så, eftersom jag redan tagit på mig massor o gått in o väggen pga det, kanske det är bättre om jag kör lite eget.
xoxo


Henrik Olsson

Vad roligt att du funderar på att skaffa hus!



Vad gäller hundgården så kan jag tipsa om att låta hundarna gå från huset direkt ut till hundgården. Jag valde att ha det så eftersom jag ville slippa hundkojor - och sen vaktas huset dygnet runt :)



Det kan bli en ganska stor omställning för hunden om den är van med sällskap, och plötsligt hamnar i en hundgård som ligger en bit bort. Ska du göra så bör du nog ta det i omgångar så att hunden vänjer sig :)



Skulle du inte sakna hundarnas närhet? :)



PUBLICERAT: 2011-05-13, 19:50:02 | URL: http://www.henrikolsson.eu
Henrik Olsson

Sv: Ja, jag rekommenderar det :) Blir smidigare på många sätt :)



PUBLICERAT: 2011-05-16, 17:13:33 | URL: http://www.henrikolsson.eu

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: