2008-04-08
 16:58:55

Ny träning= Birkam Yoga

Nu när jag flyttar upp så ska jag leta upp om de finns Birkam yoga i GBG (hoppas!)
De finns tyvärr inte här i stan, annars hade jag lätt börjat. Måste bara bli hel i kroppen först.. Ska till sjukgymnasten nästa vecka..


Bikramyoga är en tidlös, annorlunda, rolig och samtidigt en krävande yoga som vi utöver i ca 40 grader. Vi utövar klassisk hathayoga individuellt, men tillsammans i grupp, med det djup din egen kropp tillåter. Bikramyoga passar alla, oavsett ålder och fysiska förutsättningar. Vi utför 26 olika kroppsställningar och varje ställning förbereder kroppen inför nästa. Den specifika ordningsföljden av yogaposer (asanas) tillsammans med värmen, maximerar kroppens syresättning, utrensning och välbefinnande.

När vi utöver Bikramyoga regelbundet tränar vi vårt sinne och stärker våran hälsa både fysiskt och själsligt. Genom att vi sträcker ut muskler, leder, senor samt ligament stimulerar vi samtidigt kroppens nervsystem, andning, matsmältning, blodomloppet, körtel,-hormon. och lyfmsystemet. Vi eftersträvar balans i kropp och själ. Detta i uppbyggande, stärkande, vitaliserande, preventivt och terapeutiskt syfte med avsikt att förebygga, lindra och bota sjukdom/skador, samtidigt som vi begränsar effekten av stress, slitage och åldrande. Varje yogapass är dessutom unikt eftersom vi i yogarummet möter oss själva i nuet.

Yoga utövandet skapar balans mellan kropp, sinne och själ, styrka och vighet, koncentration och avslappning etc.

Vi svettas, kämpar, njuter, uthärdar och tänjer på gränserna i 40 graders värme!



Så!!.. Vem vill börja med mig? Känenr att detta är inte bara är till för mig som vill träna, utan oxå till för att jag ska kunna finna mig själv. Vilket är behövligt




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: